een mevrouw die een been oefening doet

De beste oefeningen om je benen te trainen

Sporters focussen zich in het algemeen altijd op de buik borst of armen als ze trainen. Ze vergeten vaak dat de benen net zo belangrijk zijn. Als je een totaal plaatje wil creëren kan je de benen niet vergeten. Straks ben je heel erg breed en heb je 2 van die stokbroodjes eronder je gespierde bovenlichaam. Vaak is je benen trainen heel demotiverend aangezien de spieren in je benen het grootste zijn van je hele lichaam en je hierdoor niet snel resultaat gaat zien.

De beste oefeningen om je benen te trainen

  1. Squats met gewichten

Je hebt vast wel is gehoord van squats. Squats is eigenlijk een biloefening, maar ook goed voor de bovenbenen. Als je squats moeilijk vind probeer ze dan eerst zonder gewicht en verhoog langzaam het gewicht voor de beste vorm. Probeer goed op je vorm te letten aangezien je deze heel makkelijk fout doet.

2. Legpress

Dit is een apparaat in de sportschool. Die heb je vast wel is gezien, waar al die bodybuilders enorme gewichten aan zetten. Met veel oefening is het mogelijk om meer dan 200 kilo weg te drukken op dit apparaat. Zorg er wel voor dat je je knieën altijd een beetje gebogen houd anders kan het gewicht te zwaar worden voor je knieën, dit kan zorgen voor die vieze filmpjes waar je knieën door klappen en dit wil je denk ik niet?

 

  1. Leg extencion

Leg extencion is een benen oefening voor de bovenbeen. Dit is een sportschool oefening op een apparaat. Waar je opzit, en je benen moet strekken terwijl je een kussen omhoog duwt met gewicht eraan. Dit is een goede oefening waar je benen gaan verzuren

 

  1. Seated leg curl

Ook een goede benen oefening is de seated leg curl. Dit is een hamstring oefening. De hamstring is een beenspier die je niet moet overslaan. Aangezien het heel lelijk wordt als je die in je benen niet gespierd hebt. De oefening is een apparaat. Die het zelfde is als de legextencion. Alleen zit er een kussen boven op die je benen vast zet waardoor je echt goed de hamstrings gebruikt

 

  1. Smith machine standing calf raise

Dit is een goede oefening voor de kuiten. Je traint je kuiten bij deze oefening doormiddel van op je tenen te gaan staan., en je kuiten aan te spannen. Je zet gewicht op je schouders dit zorgt ervoor dat de oefening extra zwaar wordt en je je kuiten beter traint.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *